Legile lui Murphy nu sunt atât de pesimiste cum s-ar parea.
      Faptul ca orice poate sa mearga prost daca exista cea mai mica posibilitate ca lucrurile sa mearga prost, nu trebuie sa ne descurajeze.
      E o lege a naturii, o lege a vietii. Nu noi suntem ghinionisti, ci pur si simplu asta e viata,..
      S-au închis usile metroului exact atunci când ati ajuns în dreptul lor? A cazut felia de pâine si a aterizat exact pe fata unsa cu unt? Ati demontat un aparat casnic si piesa stricata e aproape imposibil de atins? Iar daca ati scos-o, v-a scapat din mâna si s-a rostogolit nu se stie unde? Si atunci când ati gasit-o, în sfârsit, constatati ca ati cautat-o o jumatate de ora si ea era exact acolo unde nu va asteptati sa fie, chiar lânga dvs. ? Nu, nu sunteti un ghinionist. Pur si simplu toate lucrurile se supun legilor lui Murphy, care par sa fie niste legi naturale, ale unei naturi care e nu numai generoasa cu noi, dar, uneori, este si perversa.
      Legile lui Murphy sunt cunoscute în toata lumea, sunt afisate în birourile politicienilor si ale cercetatorilor, în atelierele de proiectare si în cabinetele consultantilor financiari, ale universitarilor si ale studentilor. Toata lumea se amuza cu ele. Stimulati de spiritul lor, numerosi specialisti au creat legi ce le poarta numele, legi ce sintetizeaza o experienta într-un domeniu anume sau surprind paradoxurile vietii cotidiene. Legile lui Parkinson, legile lui Peter, legile lui Finagle sunt la fel de celebre ca cele ale lui MURPHY. Dar a existat oare Murphy?
      MURPHY a existat, el este un personaj real. Identitatea lui, ca si originea aparitiei primei legi - singura originala, celelalte fiind create de autori anonimi - au fost dezvaluite într-un articol aparut în 1977 în ziarul american "Los Angeles Time". Autorul George E. Nichols, lucra în cadrul proiectului "Viking" la NASA, ca responsabil cu fiabilitatea si controlul calitatii. El îsi aminteste urmatoarele:
      "Totul s-a întâmplat în 1949, la baza Fortelor Aeriene Edwards din Murdoc, California, în timp ce se lucra la proiectul MX 981 Colonelul J.P. Stapp conducea un sir de experiente asupra impactului la prabusirea pe pista de aterizare. Proiectul apartinea firmei Northrop Aircraft care lucra ca subcontractanta pentru Laboratorul Aero Medical al firmei Wright Field. Eu eram managerul proiectului Northrop."
      Capitanul Ed Murphy era un inginer, angajat al lui Wright Field. Enervat de proasta functionare a unei curele de transmisie, datorita defectuoasei îmbinari la capete a curelei, Ed. Murphy a exclamat: "-Daca e vreo posibilitate sa o faca prost, o va face!" - referindu-se la tehnicianul care a îmbinat gresit capetele benzii
      Câteva saptamâni mai târziu, la o conferinta de presa, colonelul Stapp a afirmat ca rezultatele excelente pe care le-am obtinut de-a lungul a câtiva ani de experiente de aterizari fortate, fara nici un accident, se datoreaza "încrederii noastre absolute" în ceea ce el a denumit atunci 'legea lui Murphy", si a efortului pe care l-am facut permanent pentru a preîntâmpina posibilele ei consecinte negative". Presa a asigurat, în lunile care au urmat, o raspândire uimitoare a «legii lui Murphy» si apoi a diferitelor ei variante §i aplicatii".
      Aceasta este, asadar, istoria uneia dintre cele mai cunoscute legi naturale care, se pare, guverneaza tot ce este viu. Si relatiile viului cu materia neînsufletita. Poate ca este chiar o lege Universala...